ΟΜΑΔΑ ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ

ΜΙΑ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗ Σ΄ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΖΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ... κάνε μια παύση στην ανία σου...

Τρίτη, Φεβρουαρίου 03, 2009

ΣΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΕΡΑ ΑΡΤΕΜΙΔΑ

Αναρτήθηκε από ΟΜΑΔΑ ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ

ΑΓΡΟΤΕΡΑ ΑΡΤΕΜΙΔΑ ΕΝΑΣ ΙΕΡΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΜΑΝΙΑ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΩΝ ΠΡΟΩΘΗΣΤΕ ΤΟ ΠΑΝΤΟΥ Σημεία των καιρών: Την ώρα που οι γείτονές μας Τούρκοι προχωράνε στην αναστήλωση του Ναού της Αρτέμιδος στην Εφεσο, ενός απο τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, στην Ελλάδα μας, ανίεροι κερδοσκόποι προσπαθούν λυσσωδώς να γκρεμίσουν ότι έχει απομείνει στον ιερό χώρο της Αγροτέρας Αρτέμιδος. Ως προς το όνομα Αγροτέρα, θα πρέπει να εξηγήσουμε οτι είναι ένα πρόσφορο προσωνύμιο της θεάς της φύσεως, της προστάτιδας των κοριτσιών, της θεάς που δεν τέθηκε ποτέ υπό ανδρός (δεν υπο-ανδρεύτηκε, παντρεύτηκε), της δίδυμης του φωτεινού και ορθολογικού θεού Απόλλωνα, μίας θεότητας που λατρεύτηκε με θέρμη στην Αττική. Μίας γυναικείας θεότητας που κατάφερε και επέζησε στο πατριαρχικό πάνθεον, κρατώντας ακόμα, μέσα στις μνήμες, απο αρχέγονες μητρογραμμικές αναρχοδημοκρατικές και ειρηνικές κοινωνίες και γνωρίζοντας την λατρεία του κόσμου, είτε σαν Μεγάλη Μητέρα, είτε σαν Παναγιά, είτε σαν Κόρη, είτε σαν Σελήνη. Σαν Σελήνη την συναντούμε με όλες τις μορφές της: στην νέα σελήνη σαν κόρη, στην πανσέληνο σαν ώριμη γυναίκα και σαν γραία στην χάση της. Αγαπάει αγνά σαν κορίτσι, είναι υπερήφανη σαν τοξοβόλα (βοηθάει να βρούμε τον στόχο μας) και εκδικείται τους ασεβείς σαν γραια τιμωρός. Γι αυτήν την οντότητα διάλεξαν οι Αθηναίοι για σπίτι της τον λόφο του Αρδηττού, απέναντι απο ένα μυστηριακό κέντρο που μυούνταν κυρίως νέοι. Αλλωστε και σήμερα είναι ένα κέντρο νιότης και δύναμης δίπλα στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο και απέναντι απο το κολυμβητήριο του Εθνικού. Οναός της Αγροτέρας θεωρείται ο πλέον ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΝΑΟΣ των Αθηνών μετά τον Παρθενώνα. Αρχιτεκτονικά στοιχεία: Ο ναός της Αγροτέρας Αρτέμιδος είναι ο δίδυμος ναός του ναού της Αθηνάς (Απτέρου) Νίκης στην Ακρόπολη, ο μοναδικός γνήσιος αρχαίος ιωνικός ναός που μετρήθηκε απο άγγλους αρχιτέκτονες και έγινε πρώτυπο για το ρεύμα του νεοκλασικισμού ανα τον κόσμο και για κτήρια ιωνικού ρυθμού. Θρησκευτικό-ιστορικά στοιχεία: Οπως αναφέραμε ο ναός της Αγροτέρας Αρτέμιδος και το άλσος του Ιλισσού ακριβώς μπροστά της, είναι το μέρος που τελούνταν κάθε άνοιξη τα μικρά μυστήρια, που ήταν πολύ σημαντικά όμως για την πορεία των μυστών πρός τα Μεγάλα Μυστήρια της Ελευσίνας. Συνεπώς το ιερό μοιραζόταν και η Περσεφόνη, η Κόρη των μυστηρίων. Μνημείο Νίκης: Οι Αθηναίοι στον μεγάλο πόλεμο Ασίας-Ευρώπης αφιέρωσαν την νίκη του Μαραθώνα στην προστάτιδά τους Αρτέμιδα. Η σπουδαία νίκη-μνημείο της Ευρώπης, με το παρασκήνιο της έκλειψης της Σελήνης. Παραδοσιακά δρώμενα στον ιερό χώρο: Στον ναό της Αγροτέρας διαδραματιζόταν η τελετή ενηλικίωσης των νεαρών Αθηναίων μαζί με τους πατέρες τους, τα Απατούρια, όπου οι νέοι πολίτες έδιναν όρκο και μάθαιναν τις κεκρυμένες απο τους αμύητους παραδόσεις της πόλης τους και όχι μόνο. Σε αυτό τον χώρο έμαθε ο μικρός Κριτίας την ιστορία της Ατλαντίδος απο τον ομώνυμο παππού του και χάρη στην καταγραφή του Πλάτωνα έγινε ο πλέον γνωστός ελληνικός μύθος παγκοσμίως. Φιλοσοφικός τόπος: Ο χώρος αυτός δεν είναι άλλος απο αυτόν που περιγράφει ο θείος Πλάτων στον διάλογο του Φαίδρο. Σε αυτόν το λόφο ο παππούς Σωκράτης έγραψε τον μεγαλύτερο ποιητικό λόγο της ανθρωπότητας για τον έρωτα. Υμνος στον έρωτα και η σημαδιακή παλινδρόμηση του πιό δίκαιου ανθρώπου που περπάτησε στον πλανήτη. Τοπογραφικά στοιχεία: Οι Αθηναίοι όντας αξεπέραστοι στις επιστήμες και απαράμιλλοι στην φιλοσοφία δεν ήταν καθόλου τυχαίο που έφτασαν στο ίδιο επίπεδο και στις τέχνες. Αν σταθεί λοιπόν κάποιος στο σημείο του ναού της Αρτέμιδος και κοιτάξει προς τον Παρθενώνα θα δεί ενδιάμεσα τον τεράστιο ναό του Ολύμπιου Δία. Η γεωμετρία προδίδει τις προθέσεις του χωροθέτη, αφού είναι φανερό οτι πάνω απο την οροφή-κεφαλή του Δία, ξεπετάγεται ο Παρθενώνας (γέννηση θεάς Αθηνάς απο κεφαλή Ζηνός. Η αρχιτεκτονική προοπτική στην υπηρεσία της μυθολογίας και η γέννηση τηας θεάς "της του Θεού Σοφιας". Ιστορικά στοιχεία: Ο ναός αυτός δυστυχώς δεν γλύτωσε απο τον σκοταδισμό και έτσι επί τουρκοκρατίας μετατράπηκε σε χονδροειδή υλικά για την κατασκευή του φρουρίου, του ακόμη χονδροειδέστερου τουρκου διοικητή της περιοχής. Σημαντικά μέρη του ναού βρίσκονται εντοιχισμένα στα ερειπωμένα σπίτια που υπάρχουν ακόμη και σήμερα. Γι αυτό είναι αναγκαία η πολύ προσεκτική ανασκαφή στον ιερό χώρο, δεδομένου οτι τα θεμέλια μαρτυρούν και κρατούν ζωντανές τις μνήμες. Μην ξεχνάμε άλλωστε οτι στις ίδιες πέτρες και στα ίδια μάρμαρα ακούμπησαν ενάρετοι άνθρωποι, σύμβολα και ιδέες. Επίλογος: Ο τόπος παλμοδονείται επί 2000 καιπλέον χρόνια. Ο Ιλισσός δεν σταμάτησε την ροή του. Συνεχίζει υπόγεια στο χωροχρονικό συνεχές. Η μοίρα μας διάλεξε να βρεθούμε στο σταυροδρόμι της Αρετής και της Κακίας. Μας διάλεξε να λάβουμε την απόφαση τώρα στην γενιά μας, στην δική μας σταγόνα μέσα στον ωκεανό του χωροχρόνου και να φανούμε ξανά άνθρωποι. Ας μην επιτρέψουμε άλλο σε συγκεκριμένους ολιγαρχικους πλουτοκράτες και τσιμεντοποιητές να συνεχίσουν μανιωδώς να καταπίνουν ότι ιερό έχει αυτή η χώρα. Το πράσινο της φύσης, το γαλάζιο των ακτών και το λευκό των προγόνων μας. ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΑΓΡΟΤΕΡΑΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ. ΣΥΛΛΟΓΟΣ <<ΕΥ ΠΡΑΤΤΕΙΝ>> ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ. Αυτή ήταν μια επιστολή-διαμαρτυρία που ήρθε στα χέρια μου απο ένα καλό φίλο και θεωρώ σωστό να την μεταδώσω εγώ και όσοι απο σας θέλετε.. Το θεμα ανεβηκε εδω στον τρελο του χωριου.... και καλό φίλο Ευρυνοο http://otrelostouxwriou.blogspot.com/2009/02/blog-post.html

1 ΧΡΟΝΟΠΛΗΚΤΟΙ:

Ανώνυμος είπε...

ΤΙ ΣΟΣ? ΕΚΕΙ ΓΚΡΕΜΙΖΟΥΝ ΗΔΗ!

Blog Widget by LinkWithin

Τα πάντα ρει...

Βαδίζοντας σε διάφορες περιοχές διαπιστώνεις πως ότι βλέπεις είναι μοναδικό ! Από τη μια στιγμή στην άλλη αυτή η εικόνα έχει περάσει στο παρελθόν ,τίποτα δεν παραμένει ίδιο , για χίλιους λόγους όταν θα ξαναπεράσεις από το ίδιο μέρος τίποτα πλέον δεν θα είναι ίδιο και ο λόγος...ο άνθρωπος... αυτός, καταστρέφει τα πάντα...